This Diary Writer!!

My photo
does not like publicity desperate, all stories are not related to the living and the dead, this blog is not only to expressions of faith to the enemy this blog as a place to tell the story of love and sorrow, life to be a visionary and successful and able to respond thanks to the parents.

I Love You!!

Friday, June 24, 2011

Koala Ohh Koala Omey!!

Assalamuailaikum.. (:

Hai semua malam nie nak buay post pasal binatang omey dan paling omeyy.. Ape binatang tuhh? Koala ape jadah jenis natang tuh? Haa KOALA adalah sejenis binatang yang comel tapi agak aggressive.. Aggressive? Wahh takot nyerr jangan takot kalau korang tak jahat KOALA pun tak akan jahat lorhh.. KOALA berbulu lebat, telinga yang besar, mata ohh sangat bolatt dan kuku yang TAJAM + PANJANG!! Seram tak seram tak okey post kali nie bukan drama seram kay sayang sayang. (:

Nak tahu banyak lagi pasal KOALA? Berminat dengan KOALA? Boleh lah bace lagi pasal KOALA kat bawah nie ade bantak lagi.. Hehe. TAK berminat? Ehh awak awak yang comel tunggu ape lagi? Nampak tak button merah a.k.a pangkah tuhh? Haa boleh close tab di sana. (:

Di mana Adakah Mereka Tinggal?
Koala.s tinggal di timur Australia, dan beberapa dapat ditemui di China. Mereka hidup di mana terdapat banyak pokok eucaptus berkembang, seperti daun eucalypt adalah makanan utama. Koala sendiri bermaksud, "doesn` t minum ". Malah, mereka jarang meninggalkan pokok. Kuku tajam dan digit opposable mudah menjaga mereka Panji. Pada hari mereka tidur, tersembunyi ke garpu atau nooks di atas pokok, tidur untuk sehingga 18 jam.

Apa yang Mereka Lakukan Setiap Hari?
Apabila tidak tidur, koala memakan daun kayu putih, terutama pada waktu malam. Koala tidak minum air banyak dan mereka mendapat sebahagian besar daripada kelembapan mereka daripada daun. Ia memakan jumlah yang besar bagi saiz - kira-kira dua setengah pound (satu kilogram) daun sehari. Koala walaupun kedai makanan ringan daun dalam kantung di pipi mereka.

Adakah Mereka Benar-benar Seekor "BEAR"?
Walaupun mereka sering dipanggil koala "beruang", ini boneka binatang tidak menanggung sama sekali. Ia sebenarnya adalah mamalia marsupium, atau bersaku. Selepas melahirkan anak, seorang koala famale membawa bayinya di menumbuk beliau selama kira-kira enam bulan. Apabila bayi itu muncul, ia menunggang ia ibu `s kembali atau berpaut pada perut beliau, yang mengiringi dia di mana-mana sehingga kira-kira setahun lalu.

Adakah Mereka Agresif?
Koala boleh menjadi agresif terhadap satu sama lain, membaling kaki depan di sekitar apponent mereka dan menggigit. walaupun tingkah laku yang paling agresif adalah pertengkaran yang singkat.


8 comments:

  1. yess!! koala mmg cute + omeyy!!

    ReplyDelete
  2. thanks sudi bace post ntah pape nie encik/cik takde name.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. koala tuh comey mc najiehah la..betol nih,xtipu.same2 comey...thanks follow blog cek.hehhee.

    ReplyDelete
  4. ehehee.. comel tuhh.. huhu.. thanks and most welcome.. (:

    ReplyDelete
  5. comel koala... huhu... mata bulat2...

    ReplyDelete
  6. rohaizam: yes mate bolat2.. hihi :))

    ReplyDelete
  7. ayanuts: sangat sangat omeyy.. ((:

    ReplyDelete