This Diary Writer!!

My photo
does not like publicity desperate, all stories are not related to the living and the dead, this blog is not only to expressions of faith to the enemy this blog as a place to tell the story of love and sorrow, life to be a visionary and successful and able to respond thanks to the parents.

I Love You!!

Sunday, July 21, 2013

Keputusan Yang Kurang Bijak !!

assalamualaikum.

hai semua adakah anda semua berada dlm keadaan yang baik-baik sahaja? iya? alhamdulillah. amboi dah mcm ustazah nor bahiyah pulak aku rasa. bukan apelah kan dalam bebulan puasa ini kalau nak keluar kan sesuatu dari mulut biarlah yang baik-baik sahaja. kalau takde ape yg baik nak dikeluarkan sebaiknya diam sahaja. dah lah bebel pasal tuh je kang dah 250 patah perkataan. tetiba rasa nak update new entry sebab dah lama bebenor tak mengupdatenyerrrr. nampak tajuk di atas? stupid decision? ape yg stupid sangat tu? 

sabo sabo aku nak cerita lah ni. bukan nak nunjuk-nunjuk or nak besar-besarkan ape yang terjadi tapi untuk mengelakkan yang runsing yang was-was aku ni betul ke, ape yang terjadi sampai macam. ye ye aku ceritakan supaya korang stop tertanya-tanya dan tak habis-habis tanya aku. korang dok tanya-tanya lagi buat aku sedih sebetulnya. 

pada suatu hari, wah dh mcm buku cerita dibuatnya. sang EX hantar satu mcg berbunyi "hai awak". dan aku dengar segera menyangka msg itu dari si dia rupanya tidak. aku aku dgn niat hati yg tak berapa nak baik ni ingin bercerita pada mula yang san ex msg aku. tapi disalah anggap oleh si dia yg aku syg. hari setelah di explain kan keadaan menjadi semakin keruh sebab aku bermulut kurang ajar memaki si dia dengan kata- kata kesat. dan kami okay pada malam itu tapi tidak pada keesokan harinya. kami dah mula jarang msg dah dia mula menunjukan dirinya yg sudah bosan. 

so setelah berapa hari tidak msg dan si dia yang tidak berusaha untuk hantar msg kat aku. jadi aku kuar lah mkn dgn kawan dan beli lah topup. bila balik aku pon call lah die mklum lah rindu katanyerrr. bila dah call aku mula lah nak benggang bila dia ckp yg dia sibuk lepak. so aku pon bg lah topup yang aku beli td tapi dia boleh jawab yang dia ada ja topup. aku pon benggang mula membara so aku pon buat lah keputusan yang boleh untuk tinggalkan dia dengan alasan aku dah ade jantan lain padahal itu satu pembohongan untuk dia lepas kan aku. sebab dgn cara tu je dia nak lepaskan aku klu tak die akan terus menyakiti aku sikit demi sedikit.

so dia dengan selamber setuju dan lepaskan aku seolah aku sudah tak berharga dan tidak sekilat emas yang baru di beli di poh kong, bhaha. rilex lah brader. aku chill je tak de pe lah sebab aku ade follow satu ayat ni yng berbunyi "jangan sedih kerana di tinggalkan kerana pasti ada yang lebih baik akan datang" aku tak sedih sangat sebab aku ynag buat keputusan ngok ngek ni. 

tapi aku mmg solute si dia sebab setiap kali gaduh dan bila aku mintak putus dia pasti aku jatuhkan maruah dia untuk pujuk aku balik. tapi aku malah rasa hina nak jatuhkan maruah untuk memulihkan hubungan ini. tak tahu nape weh. aku tak kuat semua ni tapi bila aku dekat dgn kawan- kawan aku makin yakin boleh lupakan si dia. maklum lah kumbang bukan seekor bhaha ayat poyo habis. muka bajet macho tapi hati sedih mengalahkan ape. antara Allah dan aku yang tahu. one think in my mind " i deserved it "!! 

okay lah dalam bulan yang baik ini, aku menyusun 10 jari memohon ampun pada yang berkenaan ataupon yg tak berkenaan. dan pada siapa yang ambik berat pasal kita orang dont worry klu lah kami ada jodoh pasti kembali lagi :))

bye, assalamualaikum.

0 comments:

Post a Comment