This Diary Writer!!

My photo
does not like publicity desperate, all stories are not related to the living and the dead, this blog is not only to expressions of faith to the enemy this blog as a place to tell the story of love and sorrow, life to be a visionary and successful and able to respond thanks to the parents.

I Love You!!

Wednesday, October 30, 2013

Bila Perempuan Cakap !!

1. Bila perempuan cakap : Saya tak kesah pun awak nak kawan dengan dia.
= Maksudnya : Kalau kau nak mati, kau kawan lah dengan dia.

2. Bila perempuan cakap : Dahlah, saya takda mood nak sembang/ text dengan awak.
= Maksudnya : Pujuk lah saya, saya touching dengan awak ni.

3. Bila perempuan cakap : Dah lama kita tak jumpa kan, awak asyik sibuk je kebelakangan ni.
Maksudnya : Datanglah jumpa saya, saya rindu sangat2 dekat awak.

4. Bila perempuan cakap : Saya tak suka awak kawan dengan perempuan tu.
= Maksudnya : Kau faham tak aku tak suka kau kawan dengan mana-mana perempuan, aku cemburu tau tak.

5. Bila perempuan cakap : Awak, macam mana kalau ada lelaki lain nak masuk meminang saya?
= Maksudnya : Cepat lah awk masuk minang saya.

6. Bila perempuan cakap : Awak, mak saya dah tanya pasal awak lagi ke?
= Maksudnya : Jomlah kenal-kenal dengan keluarga saya.

7. Bila perempuan cakap : Tinggalkan saya, saya nak bersendirian.
= Maksudnya : Janganlah pergi, pujuklah saya.

8. Bila perempuan cakap : Tengok ni, cantik kan cincin ni.
= Maksudnya : Awak, belikan lah cincin ni untuk saya.

9. Bila perempuan cakap : Janganlah risau, saya tak apa-apa.
= Maksudnya : Tolonglah risau, saya perlukan sokongan awak.

10. Bila perempuan cakap : Saya tengok awak dah makin sibuk kan sekarang.
= Maksudnya : Kau tahu tak kau dah abaikan aku.

11. Bila perempuan cakap : Saya rela undur diri demi awak dan dia.
= Maksudnya : Sampai hati awak buat saya macam ni, kenapa pilih dia?          

Tu jelah antara kata-kata dan maksud yang tersirat dan tersurat oleh perempuan. 😍😊😁☺️


0 comments:

Post a Comment