This Diary Writer!!

My photo
does not like publicity desperate, all stories are not related to the living and the dead, this blog is not only to expressions of faith to the enemy this blog as a place to tell the story of love and sorrow, life to be a visionary and successful and able to respond thanks to the parents.

I Love You!!

Tuesday, December 10, 2013

Dilema Ohh Dilema !!

assalamualaikum, haa kali ni entry aku yang tulis sendiri bukan copy paste dari web - web yang lain. kebelakangan ini aku hanya copypaste dari internet dah publish dekat blog aku sebab aku malas nak taip pepanjang. nanti aku dah LI mesti lagi banyak entry yang aku copypaste. haha :D 

seperti tajuk di atas kekononnya aku ni dalam dilema entah pape. haha kenapa? kenapa? sebab kawan sekeliling aku makaii semua dah pakat berumahtangga dan dah duduk atas pelamin. bebaru ni kawans ekolah aku kawin, tahniah uleen semoga berbahagia hingga ke anak cucu dan akhir hayat. minggu depan kawan ipta aku pulak yang mendirikan rumahtangga, fuhhhhhh! 

jadinya, aku ni bile lagi kan? aish gatal ke klu aku beraksi begini? gatal ek? lantak lah. haha. betul ape sebab aku dgn ejad pon dah hampir 6 tahun kawan masuk bulan 2 ni. yang si ejad pulak tak habis-2 cakap umur 30 baru nak kawin. aku dengar umur 30 suddenly aku cakap "haa hang p kawin dgn org lain sbb aku nak kawin awai". betullah kan aku rase takde sape nak kawin lambat sebab dah lama kawan.

tahun depan korang percayalah cakap aku, mesti lagi ramai kengkawan pakat-2 kawin k. fuhhh! betul-2 mencabar keimanan lah. tapi klu dah kerja takpe lah nak kawin kan? ni klu masing-2 masih belajar kawin nanti sape nak bela sape kn. so najihah kau sabar sikit lagi boleh? haha. kawan aku yang kawin minggu depan takpe lah kawin mak ayah belanja dan dari keluarga yang berada so aku tak heranlah. 

nak kawin awal ni bukan ape salah satu sebab nya nak mengelakkan dari kita yang berpasangan tu melakukan lebih banyak dosa. betul tak? tak betul? oh mungkin korang kuar jenjalan dengan pakwe masing-2 bawak mak ayah. ohh good. haha. 

klu nak tunggu umur 30 baru nak kawin umur aku akan 29 dan usia perhubungan kami akan mencecah 10 tahun. mampukah aku? emmm tak sanggupnyaa. dah sekarang tugas aku adalah untuk berdoa setiap masa supaya diberi kekuatan dan berpanjangan umur. aminnn. 

sekian lah luahan hati seorang manusia dalam dilema. baca balik macam lawak dan entah pape je. lantak lah aku merepek ke ape ke janji aku happy. 




0 comments:

Post a Comment